Autor Wątek: Polonizacja aplikacji  (Przeczytany 16318 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mobi

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 351
  • HTC Wizard/HTC HD2/HTC Kaiser/SGS3/HTC ONE E8
Re: Polonizacja aplikacji
« Odpowiedź #30 dnia: Wtorek, 26 Lipiec 2011, 21:36 »
Niestety nie, po ostatniej zabawie wywala się skrypt podczas dekodowania.



Offline Wall-E

  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 118
  • Nokia Lumia 1520 | Colorovo CityTab Supreme 10.1
Odp: Polonizacja aplikacji
« Odpowiedź #31 dnia: Wtorek, 08 Listopad 2011, 16:58 »
APK Edit 0.4e

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=890199

Coś prostego - wręcz bezobsługowego... Wymaga tylko podania ścieżki do wykonywalnego pliku Javy (przy pierwszym starcie).


Standardowe problemy z niektórymi apk-ami, ale generalnie daje radę.

Offline stan

  • GZU
  • Senior
  • ****
  • Podziękowań: 8
  • Moto G2 | ASUS T100
Odp: Polonizacja aplikacji
« Odpowiedź #32 dnia: Czwartek, 16 Maj 2013, 22:44 »
próbowałem skompilować zwykłą apkę-nie systemową i nie z CM. mam coś takiego w logach:
java version "1.7.0_21"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.7.0_21-b11)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 23.21-b01, mixed mode, sharing)
I: Checking whether sources has changed...
I: Checking whether resources has changed...
I: Building resources...
c:\apk\other\..\projects\link-2.apk\AndroidManifest.xml:28: error: No resource identifier found for attribute 'supportsRtl' in package 'android'
Exception in thread "main" brut.androlib.AndrolibException: brut.common.BrutException: could not exec command: [aapt, p, -F, C:\Windows\Temp\APKTOOL3940652725755441623.tmp, -I, C:\Users\stan\apktool\framework\1.apk, -S, c:\apk\other\..\projects\link-2.apk\res, -M, c:\apk\other\..\projects\link-2.apk\AndroidManifest.xml]
at brut.androlib.res.AndrolibResources.aaptPackage(AndrolibResources.java:251)
at brut.androlib.Androlib.buildResourcesFull(Androlib.java:324)
at brut.androlib.Androlib.buildResources(Androlib.java:269)
at brut.androlib.Androlib.build(Androlib.java:192)
at brut.androlib.Androlib.build(Androlib.java:174)
at brut.apktool.Main.cmdBuild(Main.java:185)
at brut.apktool.Main.main(Main.java:70)
Caused by: brut.common.BrutException: could not exec command: [aapt, p, -F, C:\Windows\Temp\APKTOOL3940652725755441623.tmp, -I, C:\Users\stan\apktool\framework\1.apk, -S, c:\apk\other\..\projects\link-2.apk\res, -M, c:\apk\other\..\projects\link-2.apk\AndroidManifest.xml]
at brut.util.OS.exec(OS.java:83)
at brut.androlib.res.AndrolibResources.aaptPackage(AndrolibResources.java:249)
... 6 more
mam zainstalowane SDK Androida, ścieżki w PATH też wprowadzone (C:\Program Files\Java\jre7\bin;E:\pda\android\android-sdk-windows\platform-tools;C:\Program Files\Java\jdk1.7.0_21\bin) i ciągle nie chce zadziałać. co mogę robić źle?  ?-?

Offline Wall-E

  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 118
  • Nokia Lumia 1520 | Colorovo CityTab Supreme 10.1
Odp: Polonizacja aplikacji
« Odpowiedź #33 dnia: Piątek, 17 Maj 2013, 16:57 »
próbowałem skompilować zwykłą apkę-nie systemową i nie z CM. mam coś takiego w logach:
[...] No resource identifier found for attribute 'supportsRtl' in package 'android'
Exception in thread "main" [...]

Tak. Brak dla identyfikatora atrybutu to częsty błąd kompilowania, który i mnie dręczy po nocach.
Jeśli taki błąd wystąpił to apki raczej nie skompilujesz.

Niemniej da się ten błąd czasami obejść... a czasami-czasami nawet i skutecznie  :8)

"Obejście" jest banalnie proste... Wystarczy odnaleźć ów upierdliwy parametr i usunąć go z xml-a/ów. Wiem, że jest to rozwiązanie typu "siła brutalna", ale jakoś jeszcze nie udało mi się znaleźć bardziej finezyjnego rozwiązania. Oczywiście należy liczyć się z tym, że po takiej operacji program może szwankować albo w ogóle się nie uruchomić... cóż jest rydzyko - jest zabawa...  ;)
Jednak w tym miejscu pociesze, że spora część apek działa bezproblemowo po takiej operacji.

Tak na marginesie...
Możesz jeszcze wypróbować narzędzie, które znalazł mobi i zapodał w tym poscie: http://forum.mobione.pl/modyfikacje-76/polonizacja-aplikacji-(wersja-rozszerzona)/msg168271/#msg168271
Porównałem ten kombajn z narzędziami typu Apk-Tool, MultiTool etc. i zauważyłem, że dużo lepiej radzi sobie z problematycznymi apkami.

Offline stan

  • GZU
  • Senior
  • ****
  • Podziękowań: 8
  • Moto G2 | ASUS T100
Odp: Polonizacja aplikacji
« Odpowiedź #34 dnia: Środa, 22 Maj 2013, 12:44 »
niestety nie mogę sobie poradzić ze swoją APKą, próbowałem na różne sposoby, ale na razie kicha.
wrzucam i jeśli ktoś miałby chwilę to proszę o sprawdzenie czy może dacie radę coś z tym zrobić.

zmiany, które chciałem wprowadzić to edycja pliku styles.xml zmiana z:
<style name="AppBaseTheme" parent="@android:style/Theme.Light" />
na:
<style name="AppBaseTheme" parent="@android:style/Theme.Holo.Light" />
przy okazji to chciałem się zapytać czy właśnie tak się zmienia theme aby był przystosowany do Holo?

edit:
ok, poradziłem sobie-spróbowałem raz jeszcze usunąć wadliwą wartość, musiałem jeszcze zmienić wartość w AndroidManifest.xml.

przy okazji-przydałby się wątek o zmianie wyglądu apek. nie jest to takie trudne-przynajmniej jeśli jest napisane zgodnie z API Androida. macie z tym jakieś doświadczenia? zastanawiam się nad pisanie aplikacji dla Andoida-takiego wątku też mi brakuje ;)
« Ostatnia zmiana: Środa, 22 Maj 2013, 13:57 wysłana przez stan »