Autor Wątek: [internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]  (Przeczytany 12084 razy)

Offline may

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 109
  • HTC One, Samsung GT P7500
[internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]
« dnia: Czwartek, 01 Listopad 2007, 20:06 »
Nadeszła pora na wymianę telefonów u moich pociech (bliźniaczki).
Postanowiłem nabyć im to co sam bym sobie kupił, czyli SPV E650. Wybór dokonany, pora na realizację.
Poszperałem na stronie orange.pl i wyszło że taniej kupić u nich na www (sztuka za 791pln przy abo ~26pln, czyli taniej o ~50pln niż w salonie).
Dodatkowo spodobała mi się wygoda rozwiązania - kilka klików myszką, za kilka dni kurier. Zero kolejek w salonie. Jest też możliwość wybrania numeru telefonu spośród chyba kilkuset, wybrałem więc (jako że dla bliźniaczek) numery zbliżone - 501wwz331 i 501wwz321

Do dzieła. Jak wspomniałem  - kilka klików i zamówienie gotowe, teraz pozostaje śledzić jego status. Zamówiłem 2 szt., status zmieniał się w obu baaaaardzo różnie (jeden już był po weryfikacji i przekazany do realizacji a drugi prawie do końca jako "nowe zamówienie", po czym w kilka minut zmienił się na „do realizacji”). W końcu (ŚRODA), chyba po trzech dniach zdecydowali się do mnie zadzwonić celem potwierdzenia zamówienia. Miły konsultant upewnił się że chcę czego chcę, próbował namówić mnie na jakiegoś MIX'a (cokolwiek to znaczy), nie udało mu się. Dowiedziałem się że chyba nie wyrobią się na piątek ale poniedziałek/wtorek jest realny, OK. Przesyłka miała zostać wysłana by DPD, dawniej Masterlink, kurier miał dzwonić celem ustalenia sposobu/czasu dostarczenia. Dostałem też numer przesyłki dzięki któremu mogłem ją śledzić na stronie DPD. Płatność miałem zrealizować (wyłącznie na poczcie) po otrzymaniu faktury z 2 tygodniowym terminem. Kurierowi miałem okazać oryginały dokumentów firmy. SUPER
Jako że dano mi możliwość śledzenia przesyłki wiedziałem że w SOBOTE była ona już w magazynie w Krakowie. W poniedziałek nikt nie dzwonił do 12:00 więc postanowiłem sam zadzwonić. Okazało się że kurier nie raczył podjąć przesyłki z magazynu więc nie zostanie ona do mnie dostarczona w PONIEDZIAŁEK. Ustaliłem z konsultantką że we WTOREK jestem w pracy od 9:00 do 14:00 (podałem adres) a potem w domu od 15:00. WTOREK rano - dzwoni kurier, potwierdza moją obecność w pracy, genialnie !! Godzina ~13:30, dzwonię do DPD, gdzie kurier ?
Kurier nie podjął przesyłki z magazynu, nie zostanie ona do mnie dostarczona we WTOREK. KU.. (o) Awantura, pytanie o standardy firmy kurierskiej - oczywiście są, a jakże, DPD ma obowiązek próbować dostarczyć przesyłkę pierwszego roboczego dnia po odebraniu jej od nadawcy, czyli KU.. (o) w PONIEDZIAŁEK. Mam oczywiście prawo do reklamacji - tylko KU.. (o) co to zmieni ?!?!? Zażądałem dostarczenia przesyłki popołudniu do domu, czyli pod adres podany w zamówieniu.
ŚRODA rano, telefony leżą w magazynie DPD. Dzwonię, nie są w stanie zlokalizować kuriera i przesyłki, KU.. (o)
Postanowiłem im pomóc, pojechałem na jakieś industrialne zadupie w Krakowie (wszystkie firmy kurierskie u nas wynajmują stare magazyny). Znalazłem ich wśród dziesiątek baz. Walę do biura obsługi, szukają, znaleźli u kuriera obsługującego okolice gdzie pracuję. SUPER
Wypełniamy dokumenty, nikt nie pyta o papiery mojej firmy, dwa podpisy i do domu......a nie, jeszcze trzeba zapłacić 2*791pln, inaczej nie wydadzą. Telefon do sklepu internetowego, co jest grane, mowa była o terminie ? A kto Panu to powiedział ? - nigdy nie ma realizacji przed płatnością ! KU.. (o) Kto nosi przy sobie bez potrzeby 1582pln ?!?!? Skąd miałbym je mieć w domu, gdyby kurier raczył mi przesyłkę jednak dostarczyć ?!?!? Trudno, musiałem z tego zadupia jechać do najbliższego (z 6km) bankomatu i wrócić po paczkę.
OK, mam telefony i mam karty SIM. Pora na aktywację. Karty SIM aktywuje się podając ich numer (19 cyfr) i kod aktywacji otrzymany po złożeniu zamówienia, proste. Pierwsza karta przeszła, druga - brak numeru karty w systemie KU.. (o). Telefon do przyjaciela (BOK) - proszę napisać email z reklamacją, zostanie rozpatrzona w PIĄTEK KU.. (o)
Telefony trzeba przygotować (zdjęcie blokady aplikacji, instalacja/konfiguracja oprogramowania). Zabrałem się za sztukę z aktywowaną kartą, prawie wszystko gotowe, instaluję soft "anty złodziejowy", konfig i test sms na moją komórkę - dostają sms'a od dziwnego numeru, sprawdzam dzwoniąc z tej komórki na moją - KU.. (o) - numer z kosmosu, kompletnie niezgodny z zamawianym. Nadmienię że karty SIM sprzedawane tą drogą nie mają nadrukowanego numeru na kopercie.
I tu historia się zacina, mamy święto (01.11) więc jedyne co mogłem zrobić to wysłać kolejnego email'a do orangutana.

Jeśli kiedykolwiek coś Wam się poprzestawia i zdecydujecie się na zakup na www.orange.pl - nagrywajcie wszystkie rozmowy z konsultantami z orange i z firmą kurierską, emaile z korespondencją z nimi zachowajcie aż do pomyślnej finalizacji zamówienia.

Lekko  OT
Kilka dni temu, do żony mojej najdroższej dzwoni konsultant orange w celu wciśnięcia kolejnej aktywacji z telefonem i chce rozmawiać ze znaną nam osobą, która ponoć jest u nich w systemie jako osoba reprezentująca firmę żony i ma prawo dokonywać zakupy/zmiany na koncie w orange  :o
Tyle że jedyne co żonę wiąże z tą osobą to to że kiedyś (6 lat temu) była przez nią zatrudniona  ?-? Jedyne co nam przyszło do głowy to błąd przy wpisywaniu do systemu - pracodawcę zamienili na reprezentanta. Ciekawe co by się stało gdyby zadzwonili bezpośrednio do niej, a ona postanowiła by pohandlować na giełdzie ?

Offline mobi

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 351
  • Wizard/HD2/Kaiser/SGS3/HTC E8/HTC 10/Xiaomi MiA1
Odp: [internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]
« Odpowiedź #1 dnia: Czwartek, 01 Listopad 2007, 20:26 »
niezle, im firma wieksza tym klient jest na dalszym planie, wazniejsze jest wymyslanie procedur, w obu wymienionych liczba procedur jest hiperabsurdalna, wszystkie procedury, maja na celu ulepszenie pracy.
Niestety, tak nie jest. May napisal zeby uwazac na orange.pl i zakupy tam, ja dozuce zeby uwazac tez na te firme kurierska.
Choc opisana historia, moze sie przydazyc w kazdej duzej firmie, gdzie kazda dzialalnosc opisuja procedury



dodano: Czwartek, 01 Listopad 2007, 20:25
daj info jak to sie skonczylo



forum.mobione.pl - Android - Windows mobile - modyfikacje

Odp: [internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]
« Odpowiedź #1 dnia: Czwartek, 01 Listopad 2007, 20:26 »

Offline may

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 109
  • HTC One, Samsung GT P7500
Odp: [internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]
« Odpowiedź #2 dnia: Czwartek, 01 Listopad 2007, 20:44 »
dodano: Czwartek, 01 Listopad 2007, 20:25[/size]
daj info jak to sie skonczylo
jasne.

A z molochami i ich procedurami dokładnie tak jest. Sam pracuję dla molocha i widzę jak jego pracownicy nie nadążają za procedurami wymyślanymi przez znepotyzowaną centralę, gdzie każdy musi się wykazać kilkoma procedurami na miesiąc popartymi powerpointem.
Kpina i szopka.

forum.mobione.pl - Android - Windows mobile - modyfikacje

Odp: [internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]
« Odpowiedź #2 dnia: Czwartek, 01 Listopad 2007, 20:44 »

Offline may

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 109
  • HTC One, Samsung GT P7500
Odp: [internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]
« Odpowiedź #3 dnia: Sobota, 03 Listopad 2007, 12:53 »
Wczoraj ustaliłem że już wiedzą (mój email) o pomyłce ze zmienionym numerem i będą poprawiać.
Jeśli chodzi o drugi numer - w systemie nadal jest przypisany poprzedni właściciel dlatego nie mogą narazie aktywowac na mnie.
Powiedzieli że mają na to 2 tygodnie - czyli - odp.. (o) się klient, kupiłeś, zapłaciłeś, teraz się bujaj i czekaj aż raczymy zadziałać.

Dobrze że mikołaj jest za ~miesiąc i że zabrałem się za zakupy odpowiednio wcześniej.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 03 Listopad 2007, 12:58 wysłana przez may »

Offline may

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 109
  • HTC One, Samsung GT P7500
Odp: [internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]
« Odpowiedź #4 dnia: Poniedziałek, 12 Listopad 2007, 11:11 »
OK - obydwa telefony działają od zeszłej środy, czyli całą impreza zajęła dwa tygodnie i dwa dni od momentu zamówienia do momentu uruchomienia telefonów.

W między czasie wyłączyli omyłkowo podłączony numer, więć oba były martwe.
Oczywiście nie aktywowały się same, trzeba było zadzwonić i przypomnieć.
Konsultant o 12:00 we wtorek powiedział że zadzwoni do 18:00, zadzwonił  :o koło 16:00 i pyta - i jak, działają prawda ? Sprawdzam, działa jeden, ten którego nie dało się aktywować, drugi nie loguje się do sieci. Konsultant zdziwiony mówi że wyjaśni i jeszcze do 18:00 oddzwoni. Nie zadzwonił.
Rano w środę ja zadzwoniłem i miła Pani popchnęła sprawę.

Powiem Wam - PARANOJA !!!
Jeśli macie czas i dużo nerwów to polecam sklep orange.pl, można zaoszczędzić około 3-4 % na aparacie i do wyboru jest kilkaset (chyba) numerów telefonów.
Jeśli zależy Wam na szybkim uruchomieniu nowego telefonu z numer to TYLKO salon.

Offline YoGi

  • GZU
  • Core
  • ****
  • Podziękowań: 8
  • Samsung Galaxy Note :)
Odp: [internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]
« Odpowiedź #5 dnia: Niedziela, 09 Grudzień 2007, 16:23 »
ja juz od dawna mam wyrobione swoje zdanie na temat orange. nie szanuja klientow, zadnych dobrych propozycji. po co to wogole istnieje?? co do firm kurierskich tez mam wyrobione zdanie, chociaz masterlink jeszcze mnie nie zawiodl. zazwyczaj zamawialem przez DHL - polecam, wszystko ladnie, czasami masterlink, UPS - tutaj raz przywiezli mi paczke o 21:32, no ale byla. Powiedzmy ze zrozumiem, bo nie dostarczali w miescie, tylko do moich rodzicow, wiec jak sie nie zna trasy to ciezko trafic. Natomiast nie polecam wam siodemki!! takiego syfu jeszcze nie widzialem...
przyklad? zalozylem konto w mbanku. ktores z kolei, ale przerobilem na wspolne. i tam trzeba podpisac papiery. 2 razy dzwonil kurier ze on jest w drodze. hehheh smieszne. niebylo tam ani mnie ani wspolwlasciciela. az wkoncu stwierdzil na szczescie ze lepiej sie umowic. no... sie umowil, wszyscy byli, tylko nie on. po czym papiery wrocily do banku. reklamacja, ble ble... dzwoni znowu kurier. ale ze mnie nie ma, to nie dostarczyl. i dostalem odziwo maila z firmy kurierskiej, ze przesylka jest w centrali. wiec szybki telefon do centrali (godz 10 nastepnego dnia), paczki juz nie ma, odeslana do banku... K (o) ale coz... nie mialem na to nerwow, wiec zostawilem. no ale wkoncu to konto by sie przydalo aktywowac. wiec po 3 miesiacach dzwonie i znowu reklamuje. i od tamtej pory ani kuriera ani telefonu. minely juz dwa miesiace. ja leje na telefony do nich, bo nie chce mi sie znowu skladac reklamacji. moze sobie przypomna. aha. konto zalozylem w sierpniu... 2006r. swietna firma :)
| Q9550 | MSI P35 Neo2-FR | Mushkin 4x2 XP2 + SP2+ | HiS HD 5850 | Samsung 470 128GB & F3 1TB | ASUS XONAR DX |
| Logitech Z-5500 & MX 5500 Revolution | NEC 20WGX2 Pro S-IPS | Samsung ML-2010PR | Pioneer DVR-216 |

Liquid Cooling Gallery

forum.mobione.pl - Android - Windows mobile - modyfikacje

Odp: [internet] [www.orange.pl+firma kurierska DPD/Masterlink] [PDA/GSM]
« Odpowiedź #5 dnia: Niedziela, 09 Grudzień 2007, 16:23 »