Autor Wątek: Robbo dla PPC i nie tylko (J2ME)  (Przeczytany 5830 razy)

Offline Poklik

  • Moderator
  • Senior
  • ****
  • Podziękowań: 9
  • eee... 901
Robbo dla PPC i nie tylko (J2ME)
« dnia: Piątek, 28 Wrzesień 2007, 15:15 »
Co tu dużo pisać. Po prostu klasyka w wydaniu na javę J2ME. Gry sprawdzałem na midlet managerze dostępnym dla starego wm2003: Intent Java MM: MIDP 2.0: v10.1.2.76 (Build 20040705).

-MidlRobbo:



http://www.atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=4048&p=1

Są dwie wersje tej gry:
  • jedna z obsługą dźwięków AMR - nie działa na tej wersji Intent MM,
  • druga bez obsługi dźwięku - działa wyśmienicie, :)


-RobboME:



http://www.robbome.yoyo.pl/

Bez problemów działa na ww emulatorze.



Niestety, zdążyłem jak dotąd pograć tylko w pierwsze plansze (za chwilę odbędą sie dokłądniejsze testy ;D ), więc nie mogę za dużo o tych portach powiedzieć. Na pierwszy rzut oka MidlRobbo jest idealną konwersją z Atari, jednak w moim odczuciu jednak RobboME ma lepsze sterowanie, a raczej rozpoznawanie wciśnięcia przycisków (kto grał w orginalne Robbo ten powinien wiedzieć, że sterowanie trochę ciężko chodziło ;) ). Do tego ma ona nieco zmienioną grafikę (chyba taka sama jak w GNURobbo) do której da się przyzwyczaić.
MidlRobbo natomiast z tego co czytam ma wszystkie plansze z orginalnego Robbo, jednak czasem zawiesza emulator (tak, że trzeba robić HR :/ ) i to sterowanie w przypadku dpada bardzo męczy.
Co do samego sterowania to w obu grach jest takie same, czyli strzałki to ruch, a środkowy przycisk pada (enter) + kierunek = strzał w danym kiedunku.
Oczywiście jako, że gry są w J2ME to powinny działać także w javie na większości komórkach, jak i innych urządzeniach z emulatorem j2me.

Obie gry są darmowe.

Download:
W załącznikach tylko dla zarejestrowanych.

PS. Tak, wiem, że można zemulować Robbo na Pocket Atari, jednak wersje w Javie mają takie plusy, że plansze jak i grafika są łatwo edytowalne nawet z poziomu ppc.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 28 Wrzesień 2007, 16:44 wysłana przez Poklik »
Nie wiem co to, ale trzeba zrobić do tego maszynę wirtualną.

nothin

  • Gość
Odp: Robbo dla PPC i nie tylko (J2ME)
« Odpowiedź #1 dnia: Piątek, 28 Wrzesień 2007, 15:29 »
YEAAAAA!
dzięki dzięki, sprawdzę po powrocie..
wygląda REWELACYJNIE.


Offline Poklik

  • Moderator
  • Senior
  • ****
  • Podziękowań: 9
  • eee... 901
Odp: Robbo dla PPC i nie tylko (J2ME)
« Odpowiedź #2 dnia: Piątek, 28 Wrzesień 2007, 16:37 »
Pograłem chwilkę i ogólnie nie jest źle.
RobboME: jak pisze na stronie autora nie jest w pełni dokończone, jednakjak dotąd widzę, że "tylko" magnesy nie działają. mam nadzieję, że nie będzie więcej problemów. Ogólnie sterowanie jest dobre, scrollowanie planszy też, softkeye są, ogólnie niemal ideał.
MidlRobbo: sterowanie nieco gorsze, jednak wszystko powinno działać. Autor pisze, że niektóre stworki są "okrojone" tak jak w Robbo Koonstruktorze, a dokładniej:
Cytuj
W oryginalnej grze wystepuje aż 8 stworków lewo i praworęcznych. Natomiast "moje" Robbo (zresztą Robbo Konstruktor też) uznaje tylko 2 rodzaje.
Gra jest w pełni ukończona, plansze jak i grafikę można łatwo edytować (każda plansza to osobny plik txt ASCII, jest nawet dostępny "wyciągator" ;) plansz z orginalnego robbo - http://lstela.republika.pl/files/robbo/RobboLevelParser.ZIP ), jednak u mnie przycisk "back" zawiesza emulator.
Co więcej, jak widzę, wersja "noAMR" jest wersją demo, czyli nie ma wszystkich plansz ;( Mam nadzieję, że po dodaniu plansz z wersji AMR będzie je normalnie widzieć i nie jest to ograniczone gdzieś w kodzie.
Uprzedzając pytania to MidlRobbo jest darmowe. Więcej o tym tutaj: http://www.atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?pid=65525#p65525
« Ostatnia zmiana: Piątek, 28 Wrzesień 2007, 16:42 wysłana przez Poklik »
Nie wiem co to, ale trzeba zrobić do tego maszynę wirtualną.


nothin

  • Gość
Odp: Robbo dla PPC i nie tylko (J2ME)
« Odpowiedź #3 dnia: Piątek, 28 Wrzesień 2007, 16:52 »
bu, bez magnesów:(
ja nie rozumiem, czemu nie ma po prostu portu, taka świetna idea, tak niesamowicie uzalezniajaca gra.... gdzie są polscy programiści...;/

potestuję niebawem..

na tym nowym buildzie pocketatari mam aktualnie chyba z 10 wersji.. nawet da się nieźle pograc(z frameskipem 1 - bo jak się okazało emulka na wizie działa perfekcyjnie z nim), sterowanie jest responsywne i ok in general...

(bah, "wyciągator" :) )
« Ostatnia zmiana: Piątek, 28 Wrzesień 2007, 16:58 wysłana przez nothin »

ripek

  • Gość
Odp: Robbo dla PPC i nie tylko (J2ME)
« Odpowiedź #4 dnia: Sobota, 24 Styczeń 2009, 21:05 »
Robbo jak miło jeszcze przydał by się mega blast  ;)
pozdro.


Offline stan

  • GZU
  • Senior
  • ****
  • Podziękowań: 8
  • Moto G2 | ASUS T100
Odp: Robbo dla PPC i nie tylko (J2ME)
« Odpowiedź #5 dnia: Piątek, 06 Listopad 2009, 01:20 »
no i wszystko w temacie  ROTFL