Co tu dużo pisać. Po prostu klasyka w wydaniu na javę J2ME. Gry sprawdzałem na midlet managerze dostępnym dla starego wm2003: Intent Java MM: MIDP 2.0: v10.1.2.76 (Build 20040705).
-
MidlRobbo:
http://www.atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=4048&p=1Są dwie wersje tej gry:
- jedna z obsługą dźwięków AMR - nie działa na tej wersji Intent MM,
- druga bez obsługi dźwięku - działa wyśmienicie, :)
-
RobboME:
http://www.robbome.yoyo.pl/Bez problemów działa na ww emulatorze.
Niestety, zdążyłem jak dotąd pograć tylko w pierwsze plansze (za chwilę odbędą sie dokłądniejsze testy ;D ), więc nie mogę za dużo o tych portach powiedzieć. Na pierwszy rzut oka MidlRobbo jest idealną konwersją z Atari, jednak w moim odczuciu jednak RobboME ma lepsze sterowanie, a raczej rozpoznawanie wciśnięcia przycisków (kto grał w orginalne Robbo ten powinien wiedzieć, że sterowanie trochę ciężko chodziło ;) ). Do tego ma ona nieco zmienioną grafikę (chyba taka sama jak w GNURobbo) do której da się przyzwyczaić.
MidlRobbo natomiast z tego co czytam ma wszystkie plansze z orginalnego Robbo, jednak czasem zawiesza emulator (tak, że trzeba robić HR :/ ) i to sterowanie w przypadku dpada bardzo męczy.
Co do samego sterowania to w obu grach jest takie same, czyli strzałki to ruch, a środkowy przycisk pada (enter) + kierunek = strzał w danym kiedunku.
Oczywiście jako, że gry są w J2ME to powinny działać także w javie na większości komórkach, jak i innych urządzeniach z emulatorem j2me.
Obie gry są darmowe.
Download:W załącznikach tylko dla zarejestrowanych.
PS. Tak, wiem, że można zemulować Robbo na Pocket Atari, jednak wersje w Javie mają takie plusy, że plansze jak i grafika są łatwo edytowalne nawet z poziomu ppc.