Autor Wątek: Mój problemik z PeKaO SA  (Przeczytany 3546 razy)

Offline Budniu

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 226
  • Nokia Lumia 820│Motorola Xoom 2 ME
Mój problemik z PeKaO SA
« dnia: Czwartek, 28 Styczeń 2010, 21:23 »
Chciałem się z Wami podzielić moim dwódniowym problemem z bankiem PeKaO SA. Mam nadzieję, że nikt się na mnie nie obrazi za to co się tutaj pojawi. Dodam tylko, że czasami przejawiam zachowania upierdliwego pieniacza, ale to tylko wtedy kiedy przeczuwam, że ktoś zaczyna mi zakładać szpilki i pończochy, golić tyłek i chce mnie w niego wyr......ać, ale do rzeczy.
27 stycznia 2010 r. ok. godz. 10.00 sprawdzam swój stan rachunku i zauważyłem, że jest jedna transakcja pod hasłem "Prowizja od wypłaty gotówki" na kwotę 6 zł i z:
"Datą księgowania" 27/01/2010
"Datą waluty" 27/01/2010
Daty księgowania nie trzeba wyjaśniać, natomiast data waluty dotyczy dnia, w którym zrealizowano transakcję, za którą jest pobrana prowizja (w tym wypadku 6 zł)- wyświetlam szczegóły operacji - niczego więcej się nie dowiaduję, ale robię wydruk. Dodać trzeba, że tego dnia nie realizowałem ŻADNEJ transkcji (ani przelewu, ani zakupów, ani wypłaty).
Dzwonię na infolinię, zgłasza się miła Pani, wprowadzam telepiny i inne popierdółki, jest połączyłem się i mogę powiedzieć co mi na sercu leży. Przedstawiam Pani sytuację i informuję, że chciałbym dowiedzieć się za co te 6 zł im wybecelowałem (i znowu dodam, że nie jest to wogóle pierwsze takie 6 zł). Pani sprawdza na moim rachunku i jedyne co robi to potwierdza, że istotnie jest taka transakcja z podanymi powyżej datami. Jednocześnie informuje mnie, że jeżeli chcę mieć precyzyjne informacje, to powinienem wysłać wiadomość pocztą wewnętrzną ze swojego konta w banku. Ok dziękuję Pani i się rozłączamy, po czym piszę wiadomość:
Cytuj
Rodzaj: Reklamacje
Tytuł: Prowizja od wypłaty gotówki
>>> Witam. Mam prośbę o wskazanie, której transakcji gotówkowej dotyczyła pobrana w dniu 27 stycznia 2010 r. przez Państwa prowizja w kwocie 6 zł z mojego rachunku bankowego ? Dodam, że w szczegółach operacji wskazano datę księgowania 27 stycznia 2010 r. (co jest dla mnie zrozumiałe) oraz datę waluty również 27 stycznia 2010 r. co budzi moje wątpliwości z uwagi na to, iż w dniu 27 stycznia 2010 r. (czyli dzisiaj) nie przeprowadzałem żadnej operacji finansowej. Dodam, że taka sytuacja znacznie podważa zaufanie do Państwa w moich oczach, gdyż wzbudza obawę, pobierania tego typu prowizji bez żadnego konkretnego powodu. Podkreślam, że opieram się o dane, które Państwo udostepniacie mi jako klientowi, a z nich wprost wynika, że pobierałem w dniu dzisiejszym gotówkę z baknomatu objetego państwa prowizją - co jest niezgodne ze stanem faktycznym. Jeżeli była to prowizja dotycząca transakcji wcześniejszej, jako klient żądam od Państwa wyjaśnienia tej sytuacji oraz skonwalidowania uchybień w taki sposób, żeby informacje dostępne dla mnie obrazowały stan faktyczny. Żądam również wprowadzenia zmian w zakresie księgowania prowizji, w taki sposób, żeby było to dla mnie jasne, kiedy i jakie pieniądze płacę Państwu za obsługę mojego rachunku czy wykonywane operacje. Z poważaniem XXXXXXXXXXXXXX.
Celowo wytłuściłem najistotniejsze informacje w mojej wiadomości. Ponadto wydaje mi sie, że dość jasno sprecyzowałem swoje oczekiwania i w czym tkwi problem. Nastepnego dnia 28 stycznia 2010 r. otrzymuję odpowiedź na moje zgłoszenie. Ta właśnie odpowiedź rozj...........ała mnie na cycki:
Cytuj
Szanowny Panie,
uprzejmie wyjaśniamy, że pozycja 6,00zł została pobrana tytułem prowizji za dokonanie wypłaty 50,00zł z  bankomatu E-card ul XXXXXXXXXXXXXXXXXX w dniu 23-01-2010 godz. 14:44.
Zgodnie z obowiązującą Taryfą Opłat, Bank pobiera prowizję od wypłat gotówki z bankomatów  nie należących do Banku Pekao S.A. oraz krajowej sieci Euronet w wysokości 4,5% min. 6,00zł.

Jednocześnie pragniemy dodać, że prowizja została zaksięgowana w dniu 27-01-2010 z datą waluty 23-01-2010. Pozycja ta sugeruje datę wykonania operacji.

W przypadku pojawienia się kolejnych pytań zapraszamy do dalszej korespondencji lub do kontaktu z pracownikiem obsługi kart płatniczych pod całodobowym numerem telefonu 0 801 324 324 ( 42 68 38 324).
 
Z poważaniem
XXXXXXXXXXXXXXX    
Centrum Bankowości Elektronicznej
Jak to przeczytałem to przysiadłem (szczególnie to co wytłuściłem) i gdyby nie zwrot "Szanowny Panie" to poczułem się jak wizytator u nas na forum, który założył nowy idiotyczny wątek i usłyszał w odpowiedzi "Naucz się czytać", albo "Zacznij używać wyszukiwarki". Dodam, że nie kwestionowałem przecież wysokości prowizji bo znam regulamin tylko chciałem dowiedzieć się za którą transakcję została naliczona i spowodować, żeby takie info pojawiało się na bieżąco.
W takiej sytuacji wchodzę na listę transakcji i sprawdzam przedmiotwe 6 zł i co widzę:
"Datą księgowania" 27/01/2010
"Datą waluty" 23/01/2010
 :o Szanowni Państwo zmienili sobie datę w systemie :-\, a mi odpisali to co powyżej, co odebrałem tak: Jesteś głąbem i nie umiesz czytać, a jak już czytasz to nic nie rozumiesz. Nie zawracaj dupy takimi pytaniami bo wszystko jest ok, a jak chcesz to sobie zadzwoń ........ jajcami o beton. W treści nie ma ani przejawu stwierdzenia "nasza wina" czy "przepraszamy błąd systemu" - nic.
To mnie wkurzyło do granic możliwości, a że jest tam opcja odpowiedz więc nasmarowałem:
Cytuj
Szanowny Panie,
Proszę nie traktować mnie jak dziecko pisząc takie bzdury jak powyżej. Czy uważa Pan, że napisałbym do Państwa poprzednią wiadomość gdyby w pozycji "Data waluty" znajdował się zapis "23/01/2010" ??? Przecież wyraźnie napisałem co było odnotowane w tej pozycji w dniu 27 stycznia 2010 r. kiedy sprawdzałem stan rachunku i wysłałem do Państwa wiadomość (była tam ta sama data co księgowania tzn. 27/01/2010). Zanim w tej sprawie napisałem wiadomość dzwoniłem pod infolinię, żeby temat wyjaśnić. Pani, która mnie obsługiwała również sprawdziła i potwierdziła, że "Data księgowania" i "Data waluty" są te same tzn. 27/01/2010. Na szczęście rozmowy się nagrywają i można je odsłuchać w celu potwierdzenia jak przebiegała rozmowa oraz co potwierdziła moja rozmówczyni. Ponadto jestem z natury asekurantem i szczegóły tej operacji mam wydrukowane (co byłoby niemożliwe w chwili obecnej, gdyż datę już Państwo zmieniliście). Na wydruku obydwie daty są te same i jest to 27/01/2010. Wobec powyższego proszę nie traktować mnie jak debila, który nie umie czytać i nie wie co chce. Za obsługę mojego rachunku płacę Państwu pieniądze oraz moimi (mniejszymi czy większymi) oszczędnościami Państwo obracacie. W takiej sytuacji oczekuję, że będę traktowany poważnie i nikt ze mnie nie będzie robił kretyna pisząc bzdury z cyklu cyt: "Jednocześnie pragniemy dodać, że prowizja została zaksięgowana w dniu 27-01-2010 z datą waluty 23-01-2010. Pozycja ta sugeruje datę wykonania operacji.". Z tego, co te pozycje oznaczają doskonale zdaję sobie sprawę i gdyby w dniu 27 stycznia 2010 był stan taki jak obecnie nawet bym nie podnosił słuchawki w celu zatelefonowania do Państwa. Uwzględniając fakt potraktowania mnie jak idioty (bo inaczej tego się nie da określić) oczekuję rekompensaty z Państwa strony, a formę jej zrealizowania pozostawiam do Państwa dyspozycji. Czekam na kontakt i wyrażam nadzieję, że nie pozostawicie Państwo tego bez biegu ponieważ stracicie kolejnego klienta. XXXXXXXXXXX
Pełen złości klikam jedyny słuszny przycisk "Odpowiedz" i co ..... gówno:
Cytuj
Komunikat
Przepraszamy. Wystąpił błąd techniczny. (50102)
i tak 10 czy 15 razy tyle próbowałem. Wobec tego zadzwoniłem na inforlinię Pani wysłuchała i co mówi do mnie przepraszam bo tylko tyle mogę zrobić. Ale zaproponowała, żebym wysłał kolejną "Nową wiadomość" w formie reklamacji i w treści podał czego dotyczy. Podjąłem taką próbę, ale ww. tekst, który już wysmarowałem jest dość długi, a gdy dopisałem do tego "wstęp" wyświetlił się komunikat, że jedna wiadomość może mieć maks 2000 znaków :-\ i muszę swoją skrócić. Wpadłem więc na pomysł, że w temacie wiadomości wpisałem czego dotyczy, a treść wkleiłem powyższą .....
No i co ....... i czekam zobaczymy ?-?

Offline Toldo

  • GZU
  • Core
  • ****
  • Podziękowań: 106
  • Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy Tab 10.1
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #1 dnia: Piątek, 29 Styczeń 2010, 00:42 »
Cóż mogę powiedzieć... Biurokracja... Korzystam z PKO BP i nigdy nie miałem takich problemów. To co zrobił Twój bank to jawne śmianie się w twarz klientowi i łatanie na szybko swoich potknięć. Moim zdaniem powinni Ci zwrócić chociaż to 6pln za pomyłkę i nie chodzi tu o pieniądze, tylko o to że straciłeś czas aby to wyjaśniać i p***ć się z infoliniami, czy wiadomościami wewnętrznymi. Mam nadzieję że napisałem zrozumiale...
Samsung Galaxy S III
Yoda ROM v1.o XXEMD2
Yoda Kernel v1.5
Integral MicroSDHC 32GB Class 10

Samsung Galaxy Tab 10.1 16gb
Yoda's Kernel
Android 4.0.4 JellyBeanRom ICS
GSM XXKL4
Kensington Folio Pro 2
Lego! Connection Kit

I <3 Samsung

forum.mobione.pl - Android - Windows mobile - modyfikacje

Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #1 dnia: Piątek, 29 Styczeń 2010, 00:42 »

Offline Budniu

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 226
  • Nokia Lumia 820│Motorola Xoom 2 ME
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #2 dnia: Piątek, 29 Styczeń 2010, 07:23 »
@Toldo masz rację oczywiście moją intencją napisania do nich nie był zwrot 6 zł, chciałbym po prostu wiedzieć na co wydaję pieniądze, a jeżeli dali dupy to spodziewałem się zwykłego "przepraszamy, naprawimy". A teraz oczekuję od nich rekompensaty (np. jakieś dozywotnie prowadzenie rachunku z afree czy coiś w tym stylu). Zobaczymy.

forum.mobione.pl - Android - Windows mobile - modyfikacje

Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #2 dnia: Piątek, 29 Styczeń 2010, 07:23 »

lupus

  • Gość
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #3 dnia: Piątek, 29 Styczeń 2010, 10:02 »
@Toldo masz rację oczywiście moją intencją napisania do nich nie był zwrot 6 zł, chciałbym po prostu wiedzieć na co wydaję pieniądze, a jeżeli dali dupy to spodziewałem się zwykłego "przepraszamy, naprawimy". A teraz oczekuję od nich rekompensaty (np. jakieś dożywotnie prowadzenie rachunku z afree czy coiś w tym stylu). Zobaczymy.

nie licz na to...  obijałem się po wielu bankach i nigdy, powtarzam nigdy żaden pracownik banku nie płacił za swój błąd (poza kasjerami oczywista). Widziałem jak koncerny traciły kontrakty bo wadium na przetarg poszedł nie tam gdzie powinien itp ale nigdy nie widziałem, żeby taki pracownik banku został ukarany nie mówiąc już o zwolnieniu...

Offline Grimi

  • GZU
  • Core
  • ****
  • Podziękowań: 75
  • ♠ HTC Mozart ♥ Lark FreeBird 43.1
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #4 dnia: Piątek, 29 Styczeń 2010, 11:20 »
:kosa: Szanowni Państwo zmienili sobie datę w systemie  :kosa:

Budniu, nikt sobie niczego nie zmieniał. Jest to normalne działanie wynikające z Ustawy o rachunkowości i Prawa bankowego. Dlaczego tak, a nie inaczej? Nie ma połączenia online pomiędzy bankami, operatorami bankomatów, etc. Zarówno w Polsce jak i zagranicą. Operator wysyła informację do Twojego banku w dacie T, zaznaczając faktyczną datę transakcji T-X i w taki sposób bank obciąża Twój rachunek.
- Zobacz mnie na GoldenLine


Offline Budniu

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 226
  • Nokia Lumia 820│Motorola Xoom 2 ME
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #5 dnia: Piątek, 29 Styczeń 2010, 12:49 »
@Grimi zdaje się nie zrozumiałeś, skoro bank obciążył mój rachunek 27/01/2010 to znaczy, że info o transakcji dostał właśnie wtedy i to jest ok. Ale przecież nie dostali informacji o transakcji zrealizowanej w dniu 27/01/2010 tylko z dnia 23/01/2010, więc dlaczego ja jako klient miałem informację o dacie księgowania i wykonania transakcji w dniu 27/01/2010 ??? Skoro później okazuje się, że ta operacja dotyczyła jednak daty 23/01/2010, a nie 27/01/2010 i do tego wpierają mi, że takie info było od początku ??? Mam ten plik w *.PDF poniżej screen.
[attachment=1]

A ten poniżej to screen ze szczegółów tej samej operacji, po udzieleniu mi odpowiedzi na moją reklamację:
[attachment=2]
« Ostatnia zmiana: Piątek, 29 Styczeń 2010, 13:06 wysłana przez Budniu »

Offline Grimi

  • GZU
  • Core
  • ****
  • Podziękowań: 75
  • ♠ HTC Mozart ♥ Lark FreeBird 43.1
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #6 dnia: Piątek, 29 Styczeń 2010, 14:02 »
23 Twój bank dostał sygnał o zablokowaniu na Twoim koncie środków na poczet wypłaty gotówki z innego bankomatu. 27 przyszło formalne potwierdzenie i zostało zaksięgowane na Twoim koncie z datą efektywną 23, czyli z faktyczną datą wykonania transakcji. Trochę to może niejasne, ale nie umiem inaczej tego wyjaśnić.
- Zobacz mnie na GoldenLine


Offline Budniu

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 226
  • Nokia Lumia 820│Motorola Xoom 2 ME
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #7 dnia: Piątek, 29 Styczeń 2010, 14:32 »
@Grimi ja to wszystko rozumiem, ale uważam, że skoro bank 23/01/2010 otrzymuje od bankomatu sygnał, żeby środki zablokować i w jakiej kwocie tzn., że wypłaciłem pieniądze w tej kwocie z tego bankomatu + prowizja. Bank już o tym wie, że nastapiła transakcja gotówkowa z bankomatu 23/01/2010. Nie żądałem przecież od nich, żeby takie info pojawiało się bezpośrednio po transakcji na stronie klienta - zdaję sobie sprawę z tego, że to nie mozliwe. Natomiast zażądałem wyświetlania takiej - właściwej informacji, kiedy już mają pełną wiedzę o transakcji w tym wypadku 27/01/2010 Szczegółyy tej transakcji, powinny od początku kiedy się pojawiła na stronie klienta tj. 27/01/2010, być precyzyjne i wskazywać kiedy zaksięgowano, co i z jakiej daty była przedmiotowa transakcja - o tym przecież bank wiedział. Jak dla mnie nastapił błąd w dacie, która wyświetlała się w dniu 27/01/2010. Zwróciłem uwagę bankowi i poprosiłem o naprawienie oraz wprowadzenie zmian na przyszłość. W duzym skrócie, w odpowiedzi usłyszałem, że jestem debilem. Ja też nie umiem inaczej wytłumaczyć. Dla mnie bank popełnił mały błąd, który można było naprawić, przeprosić klienta i po problemie, a którego teraz nie wiedzieć czemu się wypierają jak żaba wody i robią ze mnie wała. Nie odpuszczę, choćbym miał wydać kolejne 60 zł na listy polecone.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 29 Styczeń 2010, 14:35 wysłana przez Budniu »

Offline Grimi

  • GZU
  • Core
  • ****
  • Podziękowań: 75
  • ♠ HTC Mozart ♥ Lark FreeBird 43.1
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #8 dnia: Niedziela, 31 Styczeń 2010, 20:16 »
:kosa: Bank już o tym wie, że nastapiła transakcja gotówkowa z bankomatu 23/01/2010  :kosa: Dla mnie bank popełnił mały błąd, który można było naprawić,  :kosa:

Wie, nie wie... Dopóki nie dostatnie w procesie rozliczeń międzybankowych związanych z transakcjami kartowymi (gotówkowymi lub bezgotówkowymi) będzie Ci na koncie wyświetlał jedynie informację o syntetycznej lub analitycznej kwocie zablokowanych środków na poczet dokonanych transakcji.

Co do przeprosin za błędy...   ?-?  Banki rzadko przyznają się do błędów   :jr:  To standardowa procedura   ;)
- Zobacz mnie na GoldenLine


Offline Budniu

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 226
  • Nokia Lumia 820│Motorola Xoom 2 ME
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #9 dnia: Niedziela, 31 Styczeń 2010, 20:17 »
Czekam do jutra :oT

forum.mobione.pl - Android - Windows mobile - modyfikacje

Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #9 dnia: Niedziela, 31 Styczeń 2010, 20:17 »

Offline Grimi

  • GZU
  • Core
  • ****
  • Podziękowań: 75
  • ♠ HTC Mozart ♥ Lark FreeBird 43.1
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #10 dnia: Niedziela, 31 Styczeń 2010, 20:53 »
Powodzenia, jakby co, to zastukaj do mnie na PM. Coś Ci mogę podpowiedzieć   ;)
- Zobacz mnie na GoldenLine


Offline Budniu

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 226
  • Nokia Lumia 820│Motorola Xoom 2 ME
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #11 dnia: Niedziela, 31 Styczeń 2010, 21:05 »
Ok THX :ok:

forum.mobione.pl - Android - Windows mobile - modyfikacje

Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #11 dnia: Niedziela, 31 Styczeń 2010, 21:05 »

Offline Budniu

  • Administrator
  • Core
  • *****
  • Podziękowań: 226
  • Nokia Lumia 820│Motorola Xoom 2 ME
Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #12 dnia: Poniedziałek, 01 Luty 2010, 21:54 »
Ciąg dalszy przygody. Sprawdzam dzisiaj i mam wiadomość:
Cytuj
Szanowny Panie,

uprzejmie informujemy, iż zgodnie z posiadanymi informacjami w systemie kwota prowizji 6 PLN została zaksięgowana dnia 27/01/2010 r. z datą waluty 23/01/2010 r. Prosimy o ponowną weryfikacje powyższej transkacji w usłudze PekaoInternet.
W przypadku dalszego występowania rozbieżności dat prosimy o ponowny kontakt.

Jednocześnie uprzejmie prosimy o wskazanie numeru telefonu (z którego wykonywał Pan połaczenie), daty oraz przybliżonej godziny kontaktu z Infolinią abyśmy mogli odsłuchać rozmowę co w znaczący sposób ułatwiłoby wyjaśnienie poruszonej przez Pana kwestii. Ewntualnie prosimy o wskazanie daty i godziny logowania do usługi PekaoInternet, abyśmy mogli dokładnie zweryfikować powstały problem.

Dziękujemy za korespondencję. W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszamy do ponownego kontaktu z nami.

Z poważaniem
 
XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Bank Pekao S.A.
Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o.

Tak więc odpowiedziałem:
Cytuj
Dziękuję za zainteresowanie.
Telefon do Państwa inforlini wykonałem z numeru telefonu /022/XXXXXXXX w dniu 27 stycznia 2010 w godzinach porannych (nie pamiętam dokładnie, godziny).
Logowanie do systemu nastąpiło również w godzinach porannych 27 stycznia 2010 tuż przed połączeniem telefonicznym.
Ponadto proszę o wskazanie adresu e-mail na który będę mógł wysłać pliki *.pdf, które pobrałem podczas drukowania tzn. w dniu 27 stycznia 2010 r. z datami księgowania i datą waluty 27/01/2010 oraz ten, który można pobrać obecnie tj. z datami różnymi czyli 23/01/2010 i 27/01/2010. Dziękuję za zainteresowanie i czekam na odpowiedź.

Zobaczymy, czyżby ktoś, chciał coś zrobić z moim problemem ?-? To dobrze rokuje - czekam co dalej.

forum.mobione.pl - Android - Windows mobile - modyfikacje

Odp: Mój problemik z PeKaO SA
« Odpowiedź #12 dnia: Poniedziałek, 01 Luty 2010, 21:54 »